tirsdag 26. februar 2013

Vår vakre planet

Verden er både gledfull og grufull, stødig og sårbar og lys og mørk. Det vil si at både mennesker og natur, levende organimser og ikke-levende kan utløse vondskap samtidig som det kan bringe skjønnhet, fred og harmoni. Det er litt merkverdig hvis vi går på makronivå ut ifra vår planet og ut i universet - hvor små vi egentig er? Bare vår planet er jo egentlig kun en prikk, selv om vi kan føle oss aldri så store. På denne prikken foregår alle kriger, demonstrasjoner, katastrofer, forelskelser, kjærligheter og gleder. 

Men mest av alt syntes jeg den er vakker og mangfoldig, alt etter hvordan og hva du ser etter. For meg har naturen alltid vært kjær og jeg vi si kjærligheten og fasinasjonen til den øker og øker for hvert år. Her er noen vakre naturbilder ifra India:

Palampur - Himachal Pradesh

McLeod Ganj - Himachal Pradesh
Hampi - Karnataka


Også dyreriket finner jeg dypt fasinerende: 




Men mest fasinerende av alt (etter min mening) er mennesket - hvordan vi tenker, oppfører oss og samhandler. Vi er vårt eget mysterie. 





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar